Bine ai venit

Dragă cititorule, ai ajuns pe blogul meu. Ştiu, sună urât "blogul meu". Aşadar, ai ajuns în locul unde eu îmi scriu opiniile despre sport. Te invit să le citeşti şi te invit să le comentezi. Aş vrea să purtăm un dialog civilizat pe teme sportive. Dacă vrei, eşti liber să-ţi scrii propriile articole despre absolut orice sport.

Te invit la un "dialog sportiv".

marți, 6 mai 2008

RESEMNARE


“Traim in Romania!” Aceste trei cuvinte, spuse cu resemnare si uneori cu tristete, constituie scuza unanim acceptata de catre noi toti. Nu conteaza despre ce e vorba, o crima oribila, o extorcare, o smecherie cu terenuri, etc. spunem ca “traim in Romania” si ne vedem de viata noastra.

Este evident ca fotbalul nu putea face nota discordanta. Astfel, in cei 18 ani de la caderea regimului communist, toate echipele de fotbal ale Romaniei au incaput pe mana unor personaje dubioase, condamnate penal si banuite de multe lucruri.

Primul si cel mai dureros este chiar Steaua Bucuresti. Preluata in 2001 de la Paunescu (alt personaj de trista amintire).”Steaua lui becali” a ajuns in 2008, dupa o semifinala europeana, dupa 2 titluri, dupa 2 participari in Champions League, sa se “mandreasca” cu, poate, cel mai redus numar de suporteri din ultimii 18 ani.

In primul rand, de ce “Steaua lui becali”? Pentru ca in afara de palmaresul echipei mele si de Lacatus, asta nu e Steaua mea. Sunt 11 indivizi, unii mai milogi, altii mai “vedete”, care joaca fotbal pe stadionul Stelei, purtand pe piept emblema istoriei noastre Aceasta echipa e cea care isi propune de fiecare data locul 2, cea pentru care Cupa Romaniei e “pentru looseri” (citat al “marelui si regretatului” manager MM), e echipa de care fac misto toti analfabetii din fotbalul si presa romaneasca. Da, din pacate, “Steaua lui becali” e subiect de misto in zilele astea. Si mai rau e ca aceasta echipa are in spate istoria si palmaresul nostru.

Despre cum am ajuns in situatia ca un personaj ca becali sa fie patronul Stelei, putem vorbi zile intregi. Despre ce putem face sa schimbam aceasta stare de fapt, am putea vorbi saptamani intregi, desi parerea mea e ca in momentul acesta nu prea avem ce face. Becali nu va pleca de la Steaua atata timp cat scoate bani si se promoveaza pe spatele echipei. O masina nu o vinzi daca merge bine sau daca nu iti iei alta mai buna. Deocamdata, pentru becali, Steaua e un Maybach (ca tot e la moda).

Singurul lucru pe care il putem face noi ca suporteri ar fi sa strangem randurile, sa demonstram ca nu suntem suporteri de rezultat si ca istoria aceasta stelista chiar inseamna ceva pentru noi. Clubul Steaua trece prin unul din cele mai grele momente ale sale si e de datoria noastra sa ramanem alaturi de el.

Numai bine stelistilor care sunt alaturi de echipa.

Ma inclin in fata voastra,


Marius

Niciun comentariu: