Bine ai venit

Dragă cititorule, ai ajuns pe blogul meu. Ştiu, sună urât "blogul meu". Aşadar, ai ajuns în locul unde eu îmi scriu opiniile despre sport. Te invit să le citeşti şi te invit să le comentezi. Aş vrea să purtăm un dialog civilizat pe teme sportive. Dacă vrei, eşti liber să-ţi scrii propriile articole despre absolut orice sport.

Te invit la un "dialog sportiv".

marți, 19 februarie 2008

Exemplul Francez


Am ales sa scriu acest articol, fiind saturat si oarecum dezgustat de jenanta scuza a finantatorilor cluburilor de fotbal din Romania.

Aceea ca in fotbal doar se baga bani, ca nicidecum nu se face profit. Mai mult, aceasta scuza este si una din explicatiile pentru lipsa investitiilor in infrastructura.

Exemplul ales de mine este Olympique Lyonnais, acum deja un celebru club francez. Ceea ce nu stie multa lume, este faptul ca acum 20 de ani marele Lyon activa in Ligue 2.

Cum s-a reusit ca in numai doua decenii, un club de liga secunda sa ajunga sa domine Franta si sa faca furori in Europa intr-o maniera de mare club? Raspunsul este simplu: o strategie pe termen lung, gandita si dusa la bun sfarsit de un om extrem de capabil: Jean-Michel Aulas.

Aulas a preluat clubul in calitate de presedinte in sezonul 1986-1987 si dupa 2 ani l-a promovat in Ligue 1. Interesant de mentionat ar fi faptul ca la preluarea clubului, Aulas a promis ca in 4 ani va juca in cupele europene. In sezonul 1990-1991, al patrulea de la instalarea noului presedinte, O.L. termina pe 5 in Franta si se califica pentru Cupa UEFA.

De aici, desi au mai fost cateva sezoane neconvingatoare, Lyon-ul a mers inainte dupa un plan sportiv si financiar genial.

Achizitiile de jucatori facute cu inteligenta, precum si atragerea multor sponsori au stat la baza performantelor cu adevarat deosebite.

In prezent, brandul "Olympique Lyonnas" cuprinde atat de multe ramuri, incat este unul dintre cele mai performante din Europa.

Atat din punct de vedere sportiv, cat si din punct de vedere financiar. Exista de pilda restaurante O.L., un parteneriat cu o retea de telefonie mobila care ofera anumite avantaje fanilor O.L., un lant de magazine cu cele mai diverse produse. Toate sub marca O.L.

Iata deci ca se poate. Fara investitii de sute milioane de euro (cazul Chelsea), doar cu o strategie pe termen lung, bine pusa la punct si evident cu oameni instruiti sa puna teoria in practica.

Departe de mine gandul de a face reclama clubului francez, atata doar ca il consider un exemplu de urmat. Inclusiv pentru cluburile din Romania.

Nu pot sa nu ma gandesc la Steaua, cea mai iubita echipa de fotbal din tara, unde daca s-ar aplica idei identice, am avea motive intemeiate sa speram ca in mai putin de 20 de ani am putea sa ne batem de la egal la egal cu marile cluburi europene.

yo_marius

(articol aparut pe
13-01-2008 pe fcsteaua.ro)

Niciun comentariu: